Co vše je k žádosti o dotaci potřeba?
Před podáním elektronické žádosti poskytovateli dotace je třeba získat především následující dokumenty a potvrzení:
- průkaz energetické náročnosti budovy (PENB), který musí splňovat nároky dotačního programu NZÚ (například primární energie z neobnovitelných zdrojů v klasifikační třídě A či dodržení měrné potřeby tepla na vytápění v hodnotách odpovídajících dané kategorii apod.),
- projektovou dokumentaci odpovídající podmínkám NZÚ (např. včetně zastínění všech stran objektu roletami nebo žaluziemi, funkční rekuperace vzduchu apod.),
- dokumentaci a výpočty hodnot tzv. tepelné vazby pro předepsané detaily stavby (např. roh domu, nadpraží okna apod.),
- energetický posudek stavby,
- fotodokumentaci průběhu realizace stavby, ze které budou patrné sklady konstrukcí (za účelem posouzení dodržení projektu),
- faktury za materiál (zejména ten použitý na obálku budovy), případně začlenění těchto informací do smlouvy o dílo,
- výsledky tzv. Blower Door testu v hodnotách předepsaných pro daný typ žádané dotace (pro kategorii „základ“ 1,0 a pro „pasiv“ či „pasiv+“ 0,6),
- kolaudační souhlas.
Správně vyplněnou a podanou elektronickou žádost o dotaci se všemi náležitostmi a přílohami vyřídí poskytovatel zpravidla do šesti týdnů od podání. Žádost ovšem nemusíte podávat vy sami. Jejím podáním a další administrací můžete prostřednictvím systému pověřit i jinou osobu.